Escape Room Vlaanderen - Escape Games

Escape Room Vrijgezellenfeesten

Escape Room Vrijgezellenfeesten

De populariteit van escape rooms omvat alle soorten evenementen en bedrijven. Een vrijgezellenfeest is een uitstekende keuze voor zo'n activiteit.

Escape Rooms en hoe ze werken

In 2007 verschenen de eerste fysieke escape rooms in Japan. Het doel van een escape room is om een groep mensen op te sluiten, zodat ze moeten samenwerken om aanwijzingen te ontcijferen en verschillende puzzels en raadsels op te lossen om te ontsnappen. De groep racet tegen de klok om de sleutel te vinden die de deur ontgrendelt en om te ontsnappen.

Dit evenement is een avontuur dat voor de deelnemers heel leuk moet zijn.

  • Elke puzzel of raadsel dat de groep oplost, brengt ze naar een andere die hen dichter bij de ontsnapping brengt terwijl de klok aftelt.
  • Wanneer het laatste puzzel / raadsel is opgelost en de uitdaging succesvol is aangegaan voordat de timer afloopt, worden de aanwezigen beloond met de sleutel om de deur van de escape room te ontgrendelen en uiteindelijk te ontsnappen.
escape room vrijgezellenfeesten vlaanderen belgie sint-niklaas gent antwerpen


knop 'ontdek onze escape games'


Het plannen van een Escape Room Vrijgezellenfeest

Het belangrijkste doel van evenementenplanners is ervoor te zorgen dat de deelnemers een avontuur hebben dat leuk, spannend en vermakelijk is. Het decor moet het thema weerspiegelen, inclusief meubels en armaturen.

De meeste escape rooms geven je 60 minuten om te ontsnappen. Verschillende aanwijzingen en andere elementen die nodig zijn voor de voortgang van puzzeloplossende uitdagingen zijn in de kamer verborgen. Houd de aanwijzingen, raadsels en puzzels eenvoudig maar uitdagend.

  • Geef voldoende aanwijzingen om de groep door de kamer te laten bewegen.
  • Verberg de sleutel in de kamer.


Er zijn een paar zaken nodig om een succesvolle locatie te garanderen:

  • Props: gereedschappen, items, objecten, decor, decoraties, meubels.
  • Puzzels, raadsels en aanwijzingen: Verberg of bevestig aan verschillende items in de kamer.
  • Gamemaster: begeleidt de groep naar de kamer, legt de spelregels uit en geeft hints wanneer dat nodig is.
  • Hints: als de groep afdwaalt, helpt de Gamemaster door een hint op het beeldscherm weer te geven om de mensen weer in gang te krijgen.
  • Foto's: Maak achteraf een foto van de groep.
  • Stel basisregels op: instrueer de groep wat wel en niet kan worden gedaan in de kamer, zoals het niet breken van voorwerpen, ramen, meubels, enz.


Escape Room-thema's

Er zijn verschillende thema's die ideaal zijn voor dit soort avondactiviteit voor de bruid of bruidegom en zijn/haar gevolg:

- Joker's Schuilplaats in Sint-Niklaas

Jij en je teamgenoten zijn detectives op een taskforce (speciale eenheid) en verantwoordelijk voor het traceren en vangen van de mysterieuze crimineel, enkel bekend onder de naam "Joker".

Vanmorgen heeft een anonieme bron binnen gebeld op jullie afdeling met een tip over de locatie van de Joker. Net wanneer jullie dachten dat jullie op het punt stonden om hem te pakken, kreeg hij jullie te pakken. Uren later worden jullie wakker in één van zijn schuilplaatsen. In plaats van jullie meteen te doden besloot de Joker echter om een bom te plaatsen die na exact 60 minuten zal ontploffen, wat een aardige kerel hé !!

Doe er alles aan om binnen de 60 minuten de kamer te verlaten, anders...


- De Verborgen Maya-stad in Sint-Niklaas

Het jaar 1969 - Alfred Bervoets, een controversiële professor uit een klein stadje, stond vooral bekend om zijn onderzoek naar de Mayabeschaving, meer specifiek het beruchte ‘Gouden Masker’. Zijn bevindingen werden echter keer op keer verworpen door zijn concullega’s. Om het tegendeel te bewijzen, was hij vastberaden een tijdmachine te bouwen. De legende vertelt ons dat hij erin geslaagd is, want sindsdien ontbreekt ieder spoor van hem. Maar voordat hij verdween, heeft hij een spoor achtergelaten van zijn onderzoek.

Kan jouw team de reis afleggen en veilig terugkeren mét het Gouden Masker?


- Maffia: De Geheime Onderwereld

Het gerucht gaat rond dat er een geldoverdracht zal plaatsvinden van een rivaliserende bende. Samen met jouw team zal je een manier moeten vinden om in te breken. Eenmaal in het huis, ga je op zoek naar het kantoor en op een of andere manier voorbij het geavanceerde bewakingssysteem zullen geraken om toegang te krijgen tot de kluis. 

Je hebt 60 minuten voordat de bende terugkeert van een avondje stappen. Probeer je te haasten zonder sporen achter te laten en bij voorkeur ontsnappen mét de geldkoffer. 

Als je wordt betrapt, moet je ze onder ogen zien, en goed - we weten allemaal dan wat met jullie zal gebeuren...


Na de ontsnapping

Zodra de groep is ontsnapt, wordt het tijd om een gezellige babbel te houden in onze lounge. Tevens kan er een foto worden genomen zodat dit voor eeuwig vastgelegd wordt.



Zit je nog met andere vragen?

Bel ons of stuur jouw vraag door via ons contactformulier.



keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x