DE 5 C's VAN KLANTENTEVREDENHEID

klantgerichtheid draait om service, kwaliteit, efficientie en betrouwbaarheid

Als we bij Escape Room Vlaanderen zeggen dat we van onze spelers houden, dan menen we dat ook. In feite zijn we geobsedeerd door spelers.

We tonen onze liefde voor mensen door een uitstekende service en klantentevredenheid te bieden. Uw bedrijf kan liefde voor uw mensen tonen door "de 5 C's van klantentevredenheid " te volgen die we bij Escape Room Vlaanderen elke dag uitoefenen. We hebben heel veel spelers gehad en hebben uitstekende beoordelingen op Google, Tripadvisor en Facebook en we denken elke dag na over de 5 C's. Blijf lezen om erachter te komen wat onze speler-eerst-cultuur drijft.

Of je nu een lokaal restaurant of een nationaal merk bent, jouw bedrijf bestaat vanwege uw mensen. Als je besluit mensen niet als hoofdpijn of logistieke uitdagingen te behandelen, kunnen ze uw geheime wapen worden. Als je je personeel kunt trainen om een geweldige service te verlenen, dan wint iedereen. De klanten krijgen waar voor hun tijd en geld en jouw bedrijf zal blijven groeien.

Te lang hebben bedrijven gefocust op het leveren van eendimensionale service. Een winkel die altijd goed gevuld is of een snelle drive-through, biedt een eendimensionale service maar het kan baat hebben bij klantentevredenheid. Een bekende quote is: “Service is de technische levering van een product. Klantentevredenheid is hoe de levering van dat product de ontvanger een goed gevoel geeft. Eendimensionale service kan een winkel van de grond krijgen maar klantentevredenheid en de manier waarop uw merk jouw klanten een goed gevoel geeft, is dit het belangrijkste aspect die jouw bedrijf naar de top kan helpen stijgen. Volg deze beproefde methoden om een cultuur van klantentevredenheid in de frontlinie te implementeren.

CARE (zorgzaamheid)

Het begint met zorgzaamheid; het is zo simpel en tegelijk ook ingewikkeld. Als je om de klanten, jouw merk en jouw product of dienst geeft is het vanzelfsprekend om een eersteklas klantenervaring te creëren. Het maakt je niet uit hoe klanten zich voelen, dat hun winkelervaring perfect verloopt en alles daartussenin.

Sommige sleutels tot deze geweldige ervaring: gastvrij zijn, emotioneel zijn en de klant heeft altijd gelijk. Zorg ervoor dat je ook een uitzonderlijke technische kennis hebt van jouw product om uw klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn en eventuele vragen te beantwoorden. Als we niet om onze spelers of klanten geven zullen ze meer dan waarschijnlijk niet terugkeren.

CUSTOMIZE (aanpassen)

Iedereen die jouw bedrijf bezoekt, heeft iets unieks dat ze proberen te bereiken. Elke klant heeft een verwachting en als we geven om hun ervaring en hoe ze zich voelen in ons bedrijf, dan moeten we de ervaring speciaal voor hen gaan aanpassen. Maatwerk hoeft niet te betekenen dat uw bedrijf in een constante chaos terechtkomt; het betekent een goede luisteraar zijn en begrijpen dat iedereen anders is en op een iets andere manier met je merk wil omgaan.

Bij Escape Room Vlaanderen begrijpen we dat wat elke speler wil, net zo uniek is als zij. Om de ervaring aan te passen, moeten we beginnen met ontdekken. Wat wil deze speler echt? We letten voortdurend op non-verbale aanwijzingen, toon en gezichtsuitdrukkingen.

Non-verbale aanwijzingen, toon en gezichtsuitdrukkingen zijn manieren waarop klanten u kunnen vertellen wat ze denken en wat ze willen. Misschien heb je een klant die over het weer wil praten terwijl een ander duidelijk haast heeft. We hebben allemaal in situaties gezeten waarin het personeel onze bedoelingen duidelijk niet heeft gelezen en het de algehele ervaring heeft geschaad. Als je alert en betrokken bent, kun je bepalen wat een klant wil. Als je eenmaal weet wat ze willen, kun je beter in hun behoeften voorzien.

Na zorgzaam en oprecht te hebben geluisterd, is de laatste stap om er vol voor te gaan. Het is de kers op de taart. Het is tijd om een loyale klant voor het leven te creëren. We hebben allemaal momenten van kers op de taart gehad en zijn weggelopen en zeiden: "Wauw, dat bedrijf weet wat het doet", of misschien: "Ze hebben voortaan mijn aandacht." Als je bij de eerste twee stappen van het aanpassen niet slaagt, krijg je zelden de kans om er vol voor te gaan. Om verder te gaan, moet je iets speciaals weten over de klant en dat kun je alleen weten als je aandachtig hebt geluisterd en te begrijpen wat hun doelen zijn.

COURTESY (hoffelijkheid)

Maak gebruik wat je ouders je van jongs af aan hebben geleerd! Iedereen houdt van goede manieren. Verrassend genoeg ontbreekt het bij de meeste servicegerichte bedrijven aan gemeenschappelijke beleefdheid. Onderscheid jezelf door opmerkelijk beleefd te zijn. Gebruik deze zes tips om je teamleden te trainen om beleefd te zijn.

ECHTE GLIMLACH: Een oprechte glimlach zodra iemand de deur binnenloopt, is een goede start.

3/1 REGEL: Als je binnen 3 meter van iemand bent, lach dan. Als je nog geen meter van je af bent, begroet hem of haar dan mondeling.

KRACHT VAN EEN NAAM: begroet gasten altijd bij hun naam.

ZACHTE OGEN: Heb vriendelijke, begripvolle ogen wanneer je met mensen praat.

DE KLANT IS JE HOOGSTE PRIORITEIT: maar je kunt ook andere klanten laten weten dat ze zijn gezien. Je kunt knikken, een gebaar maken en kort oogcontact maken en vriendelijk zeggen: 'Ik kom zo bij je! Maak het jezelf gemakkelijk."

CLEANLINESS (reinheid)

Onderzoek toont aan dat mensen bewust of onbewust onmiddellijk de veiligheid, professionaliteit en kwaliteit van een bedrijf evalueren op basis van puurheid.

Het is aan jou om ervoor te zorgen dat de eerste indrukken van klanten uitstekend zijn. Vertrouw ons, je zal een diep gevoel van trots voelen wanneer recensenten een 'sprankelende schone lounge' noemen.

Uw geloofwaardigheid neemt onmiddellijk toe als je een schone faciliteit heeft. Breng tijd door met het wassen van de ramen, het oprapen van afval binnen en buiten, het opruimen van het gebied, het afvegen van harde oppervlakken, enz.

COMMUNICATION (communicatie)

Begroet, betrek, introdduceer, bedank en neem afscheid van jouw klanten. Onderzoek toont aan dat de primaire onttrekking van ervaringen aan mensen vaak draait om hoe ze zijn begonnen en hoe ze zijn geëindigd. Hoe je met onze klanten begint en eindigt, is van cruciaal belang. Bedank de klanten altijd want zonder hen zou jouw baan en jouw bedrijf niet bestaan. Er is niets mis mee om oprechte waardering te tonen. Jouw woorden zijn belangrijk - wat je zegt en hoe je het zegt zal meer betekenen voor de klant met wie je omgaat dan bijna elk ander element van hun ervaring met uw bedrijf. De eerstelijnsmedewerkers (Game Masters) zijn de belangrijkste kanalen waarmee jouw bedrijf met de klanten "praat". Zorg ervoor dat ze goed spreken.

De 5 C's zijn eenvoudig, maar kunnen niet krachtiger zijn. Ze zijn ontworpen om mensen zich welkom en thuis te laten voelen, en om mensen het gevoel te geven dat ze er toe doen en dat je erom geeft. Deze concepten hebben de kracht om jouw team naar nieuwe niveaus van epische "customer experience" te stuwen.

close

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x